Pazar, Ağustos 12, 2007

Efua-s Villa Apart Otel

Oteli Ziyaret Tarihi: 25.Temmuz.2007


Macera arayan yol gezginlerinin ilk aklına gelen rota Karadeniz turudur. Sinop genellikle bu tura başlamak için ideal bir noktadır. Bu yazımda başlangıç noktanızda ilk durağınız olabilecek yer olan EFUA's Villa Apart Otel'in incelemesini yapacağım.

EFUA's Villa Karakum yolunda, güzel deniz manzarasına hakim bir tepenin üzerinde kurulu. Tesis Apart otel formatında ve 6 odası var. 450 m2 alana kurlu ve 29 kişi kapasiteli. Özellikle yaz aylarında gitmeden önce yer olup olmadığının sorulmasında büyük fayda var. Otele araçla ulaşım çok kolay. Çevrede otopark sorunu da yok. Eğer aracınız yoksa şehir merkezinden "Özlem Konutları" dolmuşuna binmeniz gerekir. Şehrin heryerinde Efua's Villa tabelaları var. Onları takip edebilirsiniz. Otel Sinop'ta çok tanınan biryer olduğu için bütün şöförler Efua's Villa'yı biliyor. Dolmuş bazen çok geç geliyor. Eğer yürüyüş yapmak isterseniz otel şehir merkezinden 20-30 dk. yürüme mesafesinde. Yine de bazen tozlu yollardan gitmek gerektiğini bilmenizde fayda var.

Oteli Erol Bey, eşi Adviye Hanım ve kuzenleri ailecek işletiyorlar. Tüm Sinoplular gibi oldukça cana yakın ve sorunlarınızla ilgililer. Rahatça konaklamanız için ellerinden gelen herşeyi yapıyorlar.

Otele ilk girişinizde bahçelerin arasında taşlarla kaplı şirin bir yol sizi karşılıyor. Etraf yeşillik ve mis gibi kokuyor. Erol Bey otelin çevresindeki bahçelerde gübresiz sebze yetiştiriyor. Kahvaltıda gübresiz domatesin kokusunu unuttuğunuzu anlayacaksınız. Ayrıca çevrede elma, kiraz gibi çeşitli ağaçlar da var. Ayrıca Erol Bey otelin çevresine diktiği bazı özel bitkilerle sivrisinekleri engellediğini söylüyor. Gerçekten de otelin çevresinde hiç sivrisinek yok.

Otelde havuz yok ama denize girmek isterseniz 300-500 metre ileride plaj var. Plajın yolu yokuş. Yolun bir kısmı asfalt, bir kısmı çakıl. Sahil geniş ve ferah. Sinop zaten genel olarak kalabalık olmadığı için herzaman boş koy bulmak mümkün olabiliyor. Sinop'un batı ve doğu kıyısında büyük kumsalları var. Rüzgarın yönüne göre bir tarafta deniz mutlaka duru oluyor. Kumsallar çok temiz ancak pek fazla tesis yok. Kumsala giderken tüm ihtiyaçlarınızı yanınızda götürmenizde fayda var zira ihtiyaçlarınızı almak için biraz yürümek gerekebiliyor. Kum plajlar da var, çakıl olanlar da, kayalık olanalar da. Denizde bol balık var. Genellikle siz yüzerken 3-5 m. öteden size eşlik ediyorlar. Kumsallarda şezlong, duş, kabin gibi imkanlar yok. Buna göre önlem almak gerekir. Denize 20-30 m yakınlıkta ağaçlar var. Deniz kenarında hamak keyfi yapmak için ideal. Bu kadar çevresel bilgiden sonra gelelim tesis ile ilgili detaylara.

EFUA's Villa apart otel olduğu için odalarda olası her türlü ihtiyacı karşılayabilcek detaylar düşünülmüş. Özellikle üst kattaki odalar oldukça geniş ve ferah. Kalabalık aileler düşünülerek neredeyse normal bir ev gibi dekore edilmiş. Ayrıca çok kalabalık gelirseniz normal yataklar haricinde portatif yataklar ve somyalar da var. Odada mutfak bölümü var ve mutfakta yemek yapmak isterseniz ocak var. Ayrıca yemek pişirmek ve yemek için ihtiyaç olabilecek her türlü gereç dolapların içinde mevcut. Mutfakta ayrıca yemek için bir masa ve sandalyeler de bulunuyor. Yine çay demlemek için demlik, bardak, çay, kaşık, vb. var. Odalarda ayrıca buzdolabı da mevcut. İçi boş ama dışarıdan getireceğiniz malzemeler için dilediğiniz gibi kullanabilmeniz mümkün. Ayrıca otel girişindeki buzdolabında da her türlü içecek var.



Üst kattaki odaların güzel deniz manzarası olan oldukça geniş bir terası var. Terasta masa, sandalye, kanepe, şezlong var. Deniz manzarasını görerek şezlonga uzanabilirsiniz.


Odalarda televizyon var. Bütün Türk ve uydu kanallarını çekiyor. Odalarda telefon yok. Split klima var. Odalarda banyo ve tuvalet var. Bol miktarda temiz havlu, iki değişik saç tipi için şampuan, iki farklı marka nemlendiricili el ve yüz sabunu, vücut losyonu, saç kurutma makinesi, banat diş fırçası, ipana diş macunu, arko traş köpüğü var. Tüm bu malzemeler kutusu açılmamış şekilde banyoda bulunuyor. Banyo zemininde klozet takımı var. Banyoda çöp kutusu yok. Çatı katı olan odada banyo tavanı eğri ama baş çarpacak kadar değil. Diğer odalalardaki banyolarda tavan normal.


Oda temizliğinin belli bir saati yok. Otomatikman günlük yapılmıyor. Siz istediğiniz zaman yapılıyor. Öğlene kadar uyumak isteyenler için iyi olabilir. Otelde asansör yok ama zaten 2 katlı. Ciddi yürüme sorunu olanların üst kattaki odalarda kalması belki sıkıntı yaratabilir.

Otelin ayrıca kahvaltı servisi de var. Kahvaltı kişiye özel hazırlanıyor. Odalarda telefon olmadığı gibi özel bir oda servisi de yok ama eğer isterseniz kahvaltı istediğiniz saatte odanıza servis yapılıyor. Aslında odada kahvaltı yapmak pek mantıklı değil çünkü otelin kahvaltı için güzel bir alanı var. Üstü asma kaplı ve deniz manzarası var. Burada isterseniz akşamları da tatlı bir esinti eşliğinde biranızı yudumlayabilirsiniz.


Kahvaltı menüsünde Çay, krem peynir, bal, tereyağı, zeytin, karpuz, domates, salatalık, biber, kızartılmış ve kızartılmamış ekmek, haşlanmış yumurta var. Oda fiyatlarına kahvaltı dahil.

Sinop'ta suç oranı oldukça düşük, bu nedenle ciddi bir güvenlik riski yok. Otelin çevresi geceleri gayet sessiz. Uyumaya engel olabilecek herhangi bir gürültü yok.

Fiyatlar: Otelde Oda+Kahvaltı 1 kişi 50 YTL, 2 kişi 75 YTL.

En güncel bilgiye otelin web sitesinden ulaşabilirsiniz.

Sinop eşsiz doğal güzelliklere ve gezi alanlarına sahip. Sinop gezinizde buralara uğramadan sakın geçmeyin.

Hamsilos koyu
Akliman
Sinop Müzesi
Eski hapishane
Tersane
Karakum
Erfelek şelaleri (Ulaşım sadece özel araçla mümkün.)

Bu gezi yerleri ile ilgili bilgiler ve güzel fotoğraflar için http://www.atay.org/sinop.html adresini ziyaret edebilirsiniz.

Sinop ile ilgili daha detaylı bilgiye Sinop Valiliği'nin web sitesinden ulaşabilirsiniz.

9 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Emre EREN dedi ki...

Yorumunu kaldırdığım arkadaş özetle "bu fiyatlar akdenizde 4 yıldızlı otel fiyatları, Sinop için çok pahalı" demiş. Aslında doğru bir tespit ancak diğer bölgelerimizdeki otellerde Antalya bölgesindeki kadar müşteri yoğunluğu olmadığı için böyle fiyatlandırmalar yapabiliyorlar. Normal karşılamak gerekir.

Adsız dedi ki...

bız sınopa netten araştırıp efau otele yer ayırttık çünkü nette pek alternatif yoktu oysa heryer otel pansiyon dolu hem daha ucuz hemde daha kalıtelı. bir arkadaşımız bizim yarı fiyatımıza başka bi apartta kalmış çok memnun. bıkere bız akşam biraz geç gittik akşam 9 civarıydı hemen rezervasyon yaptırdığımız odayı başkasına vermiş. zaten efau oetelın sahiplerini sevmedık her müşterinin arkasından konuşuyo yok odası kilimiş yok şöyleymiş böyleymiş bırakın işletmeciliği insan olarak çok ayıp şeyler bunlar. sonra orda yemek yemeyen müşteriler daha az para veriyo diye heralde onlara daha umursamaz davranıyolar odayla ilgili hiç bir sıkıntılarıyla ilgilenmıyolar kaç kere müşteriyle tartışırmalarına şahit olduk....yani kesinlikle gıtmeyın oraya biraz araştırınca bisürü güzel yer var.

astalavista1818 dedi ki...

bizde efua da kaldık bıze tel. da çamaşır mak. buzdolabı hatta bulaşık mak. var dedıler 2 kişilik odalarda bozuk bir dolaptan başka hiçbişey yoktu hatta bekar evi gibiydi tek artısı denizi görmesiydi ama sinop gıbı yerde heryer zaten deniz görüyo. arkadaşlarda çocuk olduğu için
diğer odaları tercih etmiş onlarda da tum yataklar hatta mutfak tek bi salonun içindeymiş yani ayrı odalar fılan yok köy usulu herkes herşey
bir arada o fıyatlara daha kalıtelı olmasını beklerdım. ayrıca otelın sahıbı konusuna katılıyorum çok kabalardı suyumuz soğuk gelıyo bı bakarmısınız dıyoruz ona bıle ters davranıyolardı.

meryem dedi ki...

kesinlikleeee gitmeyin bence bu emre erende otelin sahiplerinden galiba insanları kandırıp oraya götürüyosunuz madem bari bıraz ilgilenın otel sahiplerinin acentalarla anlaşmaları var o yüzden gelen bidaha gelmesede olur dıye düşünüyo heralde ki sadece odaya yerleşene kadar sıze kıbar davranıyolar

dilara dedi ki...

bende yazımı onlar yüzünden rezil edip karadenize olan tüm hayranlığımı kaybettim hayatımda gördüğüm en kötü işletmecilik bence hemde pahalı bız hiç memnun kalmadığımız için otelımızı değiştirdik adsıza katılıyorum denıze sıfır super apart ve pansiyonlar var biz daha sonra körfez pansiyonda kaldık ama aparttan farkı yoktu sadece mutfak ortaktı hem daha ucuz hemde tam aıle ortamıydı efuadan sonra otel sahıplerı okadar sevecen geldıkı anlatamam

ayşegül dedi ki...

bir arkadaşım sinopa tatıle gıttı sınopu çok beğenmiş ama oda efua kurbanı :) netten araştırınca çok bişey bulamamış oraya yer ayırtmış resmi görevle gittiği için fatura istemiş kadın gayet çirkin bir üslupla bu paraya bide size faturamı vercem demiş. ilginçmiş bu efua cılar herkesın hayatına bi iz bırakmış :) incelemek lazım bu aileyi

umut dedi ki...

işletmecilik gerçekten insan sevmeyi gerktiriyo bu otelın sahıplerındekı en buyuk problem bu bence bunlar birtek kendılerını sevıyolar nıye daha önce bu yorumları görmemişim bızı turdan götürdüler otele kaydımız yapılana kadar herşey süperdı ama kayıttan sonrası tam bi fiyasko iğrençççççççççççç bu kadar para gözlülük olmaz bence bu yorumları onlarada göndermek lazım belkı bıraz ıbret alırlar

erol sever dedi ki...

www.efuamotel.com
(efua butik otel)
herşeye rağmen kusursuz samimi hizmetlerimizden ve uygun fyatlarımızdan taviz verilmeyecektir
herkese sağlıklı günler mutlu tatiller